Trigger bei bestimmter Regenmenge

Share your IFTTT experience with Netatmo products!
Post Reply
MarcoEis

Trigger bei bestimmter Regenmenge

Post by MarcoEis »

Hallo zusammen,

da mein Englisch etwas eingerostet ist versuche ich es hier mal auf Deutsch.
Ich suche bei der Netatmo eine Möglichkeit, bei einer bestimmten, täglichen Regenmenge einen IFTTT-Befehl ausführen zu lassen und den dann eine bestimmte Zeit anstehen oder nach einer definierten Zeit mit einem weiteren Befehl ausschalten zu lassen.

Hintergrund:
Bei meiner Gartenbewässerungsanlage habe ich einen Belinkin-Wemo-Switch verbaut mit dem ich die Rasenbewässerung über die Wemo-App ein- bzw. ausschalten kann. Nun möchte ich das Ganze automatisieren und die Rasenbewässerung bei einer bestimmten Regenmenge an einem Tag für eine gewisse Zeit automatisch per IFTTT ausschalten. Hierfür benötige ich den Trigger.

Bin für alle Ratschläge dankbar - vielleicht hat jemand auch eine Tipp für einen geeigneten Ansprechpartner.

Schöne Grüße und danke vorab

MARCO
Brieuc_Netatmo

Re: Trigger bei bestimmter Regenmenge

Post by Brieuc_Netatmo »

Hello,
Please speak english on this forum if you wish to get answers :-)
Brieuc - Netatmo Team
devriesvangroezen

Re: Trigger bei bestimmter Regenmenge

Post by devriesvangroezen »

cut
Petro

Re: Trigger when few rain yesterday

Post by Petro »

I will help MarcoEis a little by providing a summary in English since I will be very happy too when his proposed feature is realised :)
We both need a trigger in IFTTT which fires on a specified time only when a specified limit of rain is not reached on a certain day.
Additional we want a second trigger which will be fired a specified interval after the first trigger.

Example:
Every day at 5 o'clock in the morning Netatmo should check if less than 5 millimeters of rain has fallen the last day (yesterday). If so then the trigger should fire. In our case we will link our WeMo Switch which is connected to our irrigation system. This will be activated when to less rain.
After 15 minutes a second trigger must be fired by Netatmo which helps us to switch off the irrigation system to prevent us from getting a swimming pool in our garden :)

So if more than 5 millimeters of rain has fallen, nothing will happen. If less than 5 millimeter of rain has fallen the irrigation system will be started and 15 minutes later it will be stopped.

Ps. Instead of the second trigger we have a work around by stopping the WeMo switch every day at 5:15, no matter if it is on or off. So the first trigger is the most important one.
Post Reply

Return to “IFTTT”