myatmo - new free iPhone app

Remarks, questions, tips and tricks regarding the Netatmo iPhone application.
vojta66

Re: myatmo for netatmo - new free iPhone app

Post by vojta66 » 03 Mar 2016, 15:27

Just discovered this nice applicaton. Keep up the good work.
Are you planning widget option for iPhone?

Your supporter :-)
1Welcome(v452), 9 tags (v58), 1Smart Smoke (v108),1Smart Siren (v206)
1 Weather Station(v177), Outdoor module (50),Rain Gauge(v12),Wind Gauge(v25),3 Indoor Modules (v50)
1Thermostat(v72+relay 2nd generation (v210) + 5Valves (v81)
2Presence cameras(v184)

skuske

Post by skuske » 04 Mar 2016, 10:43

vojta66 wrote:Just discovered this nice applicaton. Keep up the good work.
No, sorry. This is currently not planned. An iPad version is about to be released soon, though. That's what most users asked for. :)

Stefan
Download myatmo from the iTunes AppStore at

https://itunes.apple.com/us/app/myatmo/ ... &ls=1&mt=8

vojta66

Post by vojta66 » 04 Mar 2016, 11:03

skuske wrote:
vojta66 wrote:Just discovered this nice applicaton. Keep up the good work.
No, sorry. This is currently not planned. An iPad version is about to be released soon, though. That's what most users asked for. :)

Stefan
Thanks anyway, maybe in distant future you will consider this option :)

I donated to you 10 € for further development of Myatmo, so I am in hope :-)
1Welcome(v452), 9 tags (v58), 1Smart Smoke (v108),1Smart Siren (v206)
1 Weather Station(v177), Outdoor module (50),Rain Gauge(v12),Wind Gauge(v25),3 Indoor Modules (v50)
1Thermostat(v72+relay 2nd generation (v210) + 5Valves (v81)
2Presence cameras(v184)

skuske

Post by skuske » 04 Mar 2016, 11:28

vojta66 wrote:Thanks anyway, maybe in distant future you will consider this option :)

I donated to you 10 € for further development of Myatmo, so I am in hope :-)
Thanks a lot! :)

The problem with such an option is that it requires continuous station data update and download to present up-to-date data within the widget. This is actually only possible with a server backend fetching the data and sending it to myatmo via push. So, pretty complicated and expensive...

Stefan

andpotti

Post by andpotti » 04 Mar 2016, 22:12

v1.1.0..... Hi love the app now being available on the iPad it looks great, However, I cannot see how to get it to display in landscape, I have 3 iPads all wall mounted in landscape, Please don't say this cannot be done :o I am a contributor so I hope this will be sorted in the next update........please :|
Sorry to sound frustrated but I have had this set up for sometime now and netatmo cannot seem to get it to work (hangs on 'Updating") so I am now back on the version for iOS 4/5 which is somewhat dated but works.

Regards

skuske

Post by skuske » 05 Mar 2016, 11:06

andpotti wrote:v1.1.0..... Hi love the app now being available on the iPad it looks great, However, I cannot see how to get it to display in landscape, I have 3 iPads all wall mounted in landscape, Please don't say this cannot be done :o I am a contributor so I hope this will be sorted in the next update........please :|
Sorry to sound frustrated but I have had this set up for sometime now and netatmo cannot seem to get it to work (hangs on 'Updating") so I am now back on the version for iOS 4/5 which is somewhat dated but works.

Regards
Currently, the module list only supports portrait orientation. Landscape would require another separate layout. Maybe in the future, but I cannot promise. We simply can't make everybody happy at the same time. Sorry.

Stefan

andpotti

Post by andpotti » 05 Mar 2016, 11:56

Ok sorry hear that, back to iOS 4/5 version then.

bluetdi

Post by bluetdi » 06 Mar 2016, 09:47

skuske wrote:...Wie auch immer - ich sagte ja, dass wir dem in myatmo Rechnung tragen werden. Ist bereits eingebaut und kommt in der übernächsten Version. :)
Gut, das ist jetzt im Update da und eine iPad-Version auch.

Aber mal in aller Offenheit: die Ipad-Implementaion hättet ihr euch sparen können. Die ist schlicht ärgerlich. Kein Querformat, also das Gerät erst mal drehen. Und wenn ich dann große Diagramme ansehen möchte, darf ich das iPad noch mal drehen, weil sich konsequenter Weise diese auch nicht mitdrehen und bei mir auf dem Kopf stehen. Hinzu kommt, dass die Übersichtlichkeit deutich schlechter ist als auf dem iPhone, die nebeneinander liegenden Infos Werte und Diagramme sind kleiner.

Ich bin ziemlich enttäuscht und möchte die iPhone App zurück aufs iPad, das war besser.

skuske

Post by skuske » 06 Mar 2016, 14:19

bluetdi wrote:Ich bin ziemlich enttäuscht und möchte die iPhone App zurück aufs iPad, das war besser.
Man kann's dann halt doch nicht allen recht machen. Das Feedback aller anderer iPad Nutzer mit denen wir gesprochen haben war rundum positiv. So ist das im Leben. ;)

Tut mir leid - dann bist Du mit der offiziellen App vielleicht besser bedient. Wenn da dieser Wind-Pfeil nicht wäre... :D ;) ;) ;)

bluetdi

Post by bluetdi » 11 Mar 2016, 19:08

skuske wrote:Man kann's dann halt doch nicht allen recht machen. Das Feedback aller anderer iPad Nutzer mit denen wir gesprochen haben war rundum positiv. So ist das im Leben. ;)
Na bitte, geht doch. Habt wohl doch noch mit ein paar mehr iPad-Nutzern aus dem wirklichen Leben gesprochen und die waren nicht alle begeistert. Nun ist denn im heutigen neuesten Update 1.1.3 eine iPad-Version, die sich auch so nennen darf. Ordentliches Querformat und die Sache mit den Diagrammen habt ihr auch gut gelöst. Hübsches feature ist die Farbeinstellung der Diagramme, gefällt mir. So kann ich die App jetzt auch weiter empfehlen. ;)

Post Reply

Return to “Weather Station iOS Application”